Sidste nyt 2009

På disse sider kan du følge med i hvad vores liv på vandet bringer os

Sidste nyt 2008

Sidste nyt 2007

Sidste nyt 2006

Sidste nyt 2005

Sidste nyt 2004

Sidste nyt 2003

Sidste nyt 2002

25. juli til 1. august 2009 - se billeder fra sommerferien her.

Fredag 24. juli var det så Mads´ og Simons tur til at tage toget hjemad - og til andre ferier. Der blev noget stille i båden, da det kun var Rune, Zallee og jeg der var tilbage. Vi hyggede os i Nykøbing, der var marked, vi shoppede, slappede af, cyklede og det var superlækkert. Vejret var sådan lidt af hvert, men det gode var at det hele tiden var shorts og korte ærmer vejr. Dog blæste det en del, så det blev tirsdag den 28. juli før vi lagde fra for at stikke over Kattegat og næsen hjemad. Det var superflot vejr, der var dog stadig en del dønninger efter de sidste dages stormvejr. Vi rundede Kronborg ca. kl. 17.00 og stak næsen ind i lystbådehavnen - FYLDT, så vi kaldte havnekontoret for at få lov til at gå ind i statshavnen, men den var helt fyldt, så der kunne vi heller ikke komme ind. Vi sejlede derfor videre - og det var jo også herligt vejr. Vi lagde til i Svanemøllen (troede vi) - men det viste sig, at der hvor vi lå ikke var Svanemøllen, men erhvervshavn for København. Det vidste vi heldigvis ikke da vi lagde til, og gik op og fandt et velfortjent måltid - stegt flæsk med persillesovs og nye kartofler - uhmm. Det var først onsdag morgen da havnefogeden bankede på, at vi fik at vide at vi ikke måtte ligge hvor vi lå, men bare vi betalte gik det nok :o). Vi nussede lidt rundt inden vi lagde fra ca. kl. 12.00 og sejlede den sidste tur hjem til Brøndby. Igen herligt og flot vejr. Per stod og tog i mod os da vi kom ind, og så var den ferie lige som slut. Det er dog herligt at have et par dage "hjemme" til at vænne sig til tanken.

Og det er altså en sjov reflektion, at selv om det er ens hjem man har med sig på ferie, så er det altså noget helt andet når skibet ligger i en anden havn - det er virkelig ferie.

20. til 24. Juli 2009 - se billeder fra sommerferien her.

Mandag den 20. var afgangsdag for Birk og Mikkel - meeeeeeeen de skulle jo lige op først - og så have pakket. Så det blev toget kl. 13.30 de nåede. Vi andre gik med op og sagde farvel, og fortsatte hver for sig på "bytur". De havde lovet fint vejr tirsdag, så vi talte om afgang, men vejrudsigten ændrede sig, så der ville komme en del vind. Vi tog en ekstra slapperdag i Holbæk. Og tirsdagen gik med bytur, hygge og afslapning - og et frisørbesøg, og Rune fik afleveret vores TV til reparation. Det blev over middagsbordet aftalt, at der var afgang onsdag morgen kl. 6.00 - for der var vind og vejr gunstigst. Der var ikke udelt tilfredshed, dog accept.

Så vi forventede at se friske og veludhvilede gaster på dækket onsdag morgen kl. 6.00 - men der skete ikke en bønne - de snorksov. For de havde - som sædvanlig - spillet og set film det meste af natten. Nå, skidt vi fik en smuk morgen sejltur fra Holbæk til Nykøbing Sjælland - sol og næsten ingen vind. Det var helt perfekt. Vi anløb Nykøbing ca 8.15, og der var en superplads til os, så det kunne ikke være bedre. Drengene kom ud af køjerne ca. kl. 12.00 og var ikke"helt med" på hvad der var sket i løbet af "natten".

Vi osede lidt rundt i byen, og Rune fik en cykeltur og vi besluttede at gå op og spise på den fantastiske restaurant - lækre 3 retter. Det var superhyggeligt, og knægtene havde fået så meget søvn, at de også syntes at de skulle i byen om natten - så det var jo herligt at der også var udsalg på discoteket :o).

Torsdag morgen og formiddag var rigtig øv-vejr, det stod ned i stænger, så vi sov længe. Og da knægtene kom ud var det med "ondt i håret". Så der var ikke meget "go" i dem - det var pc og tv. Rune og jeg gik på shopping tur,og om aftenen var vi nået til feriens højdepunkt - Landliggerkampen i Rørvig. Så det var afsted med bussen, og der er en del billeder derfra. Retur til Nykøbing, hvor vi fik os en burger inden vi gik retur til skibet.

14. til 19 Juli 2009 - se billeder fra sommerferien her.

Det blev til et par dage på Flakfortet, et par ture rundt, og især Zallee var glad for Fortet - så mange "lækre" dufte. Hun løb gladeligt øen rundt et par gange om dagen. Vi hyggede os og slappede af. Tirsdag den 14. juli satte vi kursen nordover til - det var et fantastisk sejlvejr, næsten vindstille og sol 23 grader. Så en super tur - vi sejlede til Gilleleje, hvor vi fandt os en fin plads på første parket med udsigt over indsejlingen. Godt nok lidt langt i land, men så er det jo godt at vi har cykler og gummibåd - begge dele blev brugt flittigt.

Det var fantastisk vejr i Gilleleje, lige ind til der kom en ordentlig eftermiddagsbyge - og den var der vand i. Det klarede op lige så hurtigt som det var trukket sammen. Og snart var der igen gang i robåde, sejlbåde og livet på havnen. Se billederne. Jeg var en tur i stævnen og kiggede ud - og dér så jeg en lækker rund kæmpefender - og tænkte - fedt, så kan vi få en ekstra....... og så var det at jeg kiggede på vores fenderbeholdning - UPS - det var vores egen. Så meget mere tiltrængt var det at få den bjærget, og Mads var straks frisk, og fik den hentet hjem inden den drev til havs.

Torsdag den 16. juli var der afgang fra Gilleleje og til Hundested - der var noget mere vind end lovet, så det blev lidt en gyngetur. Vi havde sejlet ca 30 min da Rune spørger om vi stadig har gummibåden med - og det havde vi, men den hængte noget "løst". En af stropperne var gået op, så der var gang i bjærgningen. Vi kom dog til Hundested med både gummibåd og besætning. Fik vores "sædvanlige" plads i fiskerihavnen. Og i løbet af aftenen skulle der komme yderligere besætning ombord.

De kom ca. 20.30 - Mikkel, Simon og Birk - så var der for alvor gang i de store sko på dækket :o) - 5 personer der i gennemsnit bruger størrelse 45 fylder en hel del.

Vejrudsigten havde lovet særdeles dårligt vejr - rigtig meget regn og vind, så derfor havde vi besluttet ikke at sejle før der var bedre varsler. Torsdag aften gik med lidt snak og hygge, og drengene fik spillet lidt bold. Og fredagen med at finde et sted at få repareret ophænget til gummibåden, og købt andet forskelligt ind. Der blev sovet længe i "drengekamrene" og så var det tid til strandtur og boldspil. Vi grillede en lækker skinkesteg, og hyggesludrede. Og så var det at der var 4 teenagere, der syntes at nu var det fredag, og Hillerød og det superlækre disco lå lige i "ved siden af". Efter en snak om hvordan vi så på tingene, og hvilke rammer der var tog de alle 4 afsted. OG de kom hjem igen - kl. 7.00 lørdag morgen!!!

Det forfærdelige vejr udeblev, og vi blev enige om at lægge fra og gå til Holbæk (langt billigere - og så fik vi da også en tur) - så kl. 14.00 var det ud af køjerne med de hjemvendte "gaster" - om formiddagen havde vi nået at cykle, hente vores reparerede ophæng,handle, gøre rent og andre praktiske ting. Der var aftalt afgang kl. 15.00 (og vi skulle også lige have flyttet båden der lå udenpå).

Det blev en forholdsvis fin tur - vi fik en ordentlig omgang regn undervejs, men da vi kom til Holbæk var der fint sol, og lækkert vejr. Og undervejs fik vi én af Mikkels "guldbemærkninger": " Vi gør lige som ham der Mozart,der skilte vandene" :o) Kajplads var der også masser af - så hvad mere kunne vi forlange. STRØM, og det fik Rune også fikset, så det lykkedes, at derkunne bruges pc-ere, ses tv og høres musik. Vi ankom ca. kl. 18.00 og fik en noget sen "frokost" - drengene havde meget travlt med at se byen - MacD - viste det sig :o) - og vi fik besøg af et par brøndbysejlere (i bil). Der blevet lavet fælles aftensmad, og hygge - ingen skulle i byen, de var hamrede trætte. Så det var tv og film. Og der var forholdsvis ro i båden kl. 1.00.

Søndag blev en rigtig søndag, film, hygge - en enkelt tog en løbtur, Rune et par cykleture, og jeg et par gåture. Sidst på eftermiddagen blev det dog til en badetur for 3 og en tur i gummibåd for Mads. For TV-et var af en eller anden årsag "steget af" - katastrofe midt i Touren!!

Det blev tid til at få lidt aftensmad, og vi valgte at gå på en italienerrestaurant og få rigtig lækre pizzaer og pasta - alle blev mætte, og hyggede sig. Retur på båden fik drengene øje på nogle piger der havde bål på stranden, og så skulle de pludselig alle 4 ud og spille bold :o). Rune fik installeret det lille TV så der var mulighed for at se lidt på skærmen.

4. til 13. juli 2009 - se billeder fra sommerferien her.

Sommerferien tog sin start, og der blev gjort båd klar i den helt store stil. Der blev ryddet ud, ryddet op, smidt ud og gjort rent. Vejret ville ikke helt som vi ville men vi hyggede os ganske godt i Brøndby Havn, og så er havnepengene jo billige :o). Der blev også tid til at læse, gå og cykle ture, og ikke mindst at slappe af.

Og så fik Mads også ferie og kom ombord, og så kunne ferien for alvor begynde - og afsted det gik søndag den 12. juli, som jo også er Zallees fødselsdag - 4 år - blev hun, og blev fejret med et ekstra lækkert kødben. Vi lagde fra Brøndby ca. kl. 13.00 og kursen mod Flakfortet. Det er altså et herligt og skønt sted, men i løbet af aftenen blæste det noget op, og vi lå ganske uroligt. Søvn fik vi dog, og kunne stå op til en flot formiddag med sol og blå himmel. Og ikke mindst lidt underholdning i form af at der skulle tømmes containere på Flakfortet - se lidt billeder fra "begivenheden".

3. juli 2009- se billeder fra Sct. Hans

Så blev det tid til sommerferie for den lille familie, og spændende bliver det jo hvor vejr og vind tager os hen de næste 4 uger. Det må I læse om når vi er hjemme igen. Vi har jo haft et par skønne uger med super sommervejr - selv Sct. Hans bød på sol og stille vejr, så der var helt "fyldt op" til Sct. Hans arrangementet som klubben holdt - mindst 200 var samlet om bålet. Der er sikkert også lidt billeder at se fra denne aften. I øvrigt havde politiet valgt at gennemføre "razzia" lige uden for Brøndby Havn denne aften. Det var lidt af en oplevelse at se de hurtige dingier med blåt blink. Jeg er sikker på at der blev vist speedbådskort, talt redningsveste og pustet i alkometre - forhåbentlig var alt OK. Og i alle tilfælde er det betryggende at der gennemføres den slags razziaer - vi har før været vidne til tragiske uheld på grund af alkohol og både blandet sammen. Så rigtig dejligt at se.

Og ellers har det jo bare været fantastisk - Zallee har også nydt at vi i rigtig mange dage har sejlet til "hundestranden" i gummibåd, hvor hun har badet, og ikke mindst er blevet kølet ned :o). Skønt at have stranden så tæt på

12. juni 2009 - se billeder fra foråret

Så har vi for alvor haft glæde af foråret, som jo har været fantastisk. Det har også betydet at "Mette" kom forholdsvist tidligt i vandet. Hun blev vasket, poleret og malet efter alle kunstens regler. Og traditionen tro tog hun den første længere tur til Pinse, hvor klubben havde arrangeret pinsetur til Lomma. Se også billeder herfra.

Foråret betød også at Rune rigtig fik gang i sin cykel, og ikke kunne modstå fristelsen for at indkøbe et stk. OK-jolle til flåden :o). Også den er blevet flittig brugt, og ikke mindst er Mads kommet på vandet for sejl - og alene. Se også billeder af de to ungersvende på vandet.

Standerhejsning og tilhørende fest er også en naturlig del af forårsaktiviteterne. Heldigvis har vejret været flot - og ind i mellem herligt varmt. Desværre venter vi på at den rigtige sommervarme skal slå igennem, og forhåbentlig kommer det snart, for inden vi får set os om er det Sct. Hans - hvor der også i år er aktivitet, bål og taler på havnen.

28. marts 2009 - se billeder fra foråret

Ja, så er det så småt ved at være forår - og derfor også tiden hvor lysten til at fortælle om havnelivet igen melder sig. Det har jo været en forholdsvis mild, og solbeskinnet vinter. Der har været stunder hvor det faktisk har været muligt at sidde ude også i løbet af vinteren - og det er jo skønt. Ellers er der ikke så meget at berette om livet ombord. Der er blevet lavet lidt forbedringer, og vi har pakket os ind mod kulde, blæst og regn. Nu glæder vi os blot til at pakke os ud igen, så vi kan nyde foråret i fulde drag.